søndag 31. mai 2009

Glitre




Egentlig var planen å løpe Kick-Master Ultra Maraton (50km) i Drammen denne helgen, men siden jeg ikke er helt hundre i beinet enda, tok jeg til fornuft og valgte treningstur. Jeg vet hva som skjer med nummer på brystet! I tillegg kan det være greit å vente litt med så mye asfalt. Like greit å holde seg mest på grus frem til etter Kristins Runde.
Så i dag løp jeg enda en fin langtur rundt Glitre, og det blir ikke siste gangen. Runden er på 51km og en god del høydemeter. Løypa består av en del tekniske partier, men godt over halvparten går på lettløpt skogsbilveg. En skikkelig treningstur!
Forrige gang, 16. mai, var det ganske kjølig og det lå fremdeles litt snø her og der. I dag var det full sommer og stekende sol. Hadde med 2 liter sportsdrikk på ryggen, alt gikk med. Gordon fraktet kaffe på termos og matpakke som vi koste oss med på Glitredemningen. På Solvang vanket det iskald Coca! I tillegg hadde jeg med en halvliter vann og to gel som var gode å ha på Storsteinsfjell.
Gordon tok stand og vi støkket fire tiur ved Nerdammen og enda flere orrfugl langs Glitre.
Etter et kjapt bad stakk jeg ned og hilste på gutta i Drammen som bare løp 50km ;-D

Slik er runden om noen har lyst til å bli med en gang:


Fra Stiboltkrysset til Ulvann, ned langs nordsiden av Sandungen og langs Glitre, videre ned langs Glitra og vegen opp til Garsjø. Forbi Solvang og ned til Eggevollen. Derfra over Storsteinsfjell, Pantegutten, Årkvisla og tilbake til Stiboltkrysset.

Ingen kommentarer: